چگونه می‌توان مبلمان را بدون اینکه خراش بردارند از پله‌ها بالا برد؟

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
اسباب کشی منزل به یک آپارتمان جدید همیشه بسیار جذاب و خوشحال کننده است؛ یعنی در واقع تا زمانی که اسباب کشی شروع شود خوشحال کننده است. مهم نیست در مورد خانه جدید خود چقدر هیجان زده هستید، هیچ چیز بدتر از حرکت دادن مبلمان از پله‌های پیچ در پیچ نیست. همه ما صحنه نمادین جابجا کردن مبل در سریال فرندز را دیده‌ایم.

و در نهایت، هنگام جابجا کردن مبلمان به طبقات بالاتر، حتی می‌توانید به مبلمان خود آسیب بزنید. راهنمایی‌های ما را در این مقاله برای جابجا کردن مبلمان از میان راه‌پله‌ها و طبقات را دنبال کنید، تا هیچ مشکلی در حین اسباب کشی به خانه جدید برای مبل‌تان پیش نیاید.

۱- این کار را به تنهایی انجام ندهید
مطمینا قصد ندارید مبلمان بزرگ را به تنهایی از پله‌های بسیار بالا ببرید. اما آنچه که ممکن است در نظر نگرفته باشید این است که هرچه تعداد افرادی که به شما کمک می‌کنند بیشتر باشد، جابجا کردن آن ساده‌تر خواهد بود و مبلمان آسیبی نخواهند دید.

اگر قصد بالا بردن مبلمان از راه‌پله خصوصا راه‌پله‌ای را دارید که کوچک و دارای شیب زیاد است، تا آنجایی که امکان دارد دوستان و اعضای خانواده خود را برای مدیریت این کار کنار خود جمع کنید. داشتن دست‌های بیشتر باعث ثبات بیشتر مبلمان می‌شود. این کار برای خارج کردن مبلمان از خانه قدیمی و وارد کردن آن به خانه جدید نیز، بکار می‌رود.

۲- از مبلمان خود محافظت کنید
یکی از راه‌های جلوگیری از خش و ضربه خوردن، در همان ابتدای کار است. از آنجایی که هیچ کس این کار را عمدا انجام نمی‌دهد، از اقدامات پیشگیرانه‌ای که می‌توانید انجام دهید تا از مبلمان محافظت کنید، استفاده کنید.

تعدادی از راه‌های محافظتی برای مبلمان، قرار دادن آن در پتو، کشیدن پلاستیکی به دور آن، قرار دادن بالش در کناره‌های آن، استفاده از پلاستیک جباب‌دار و یا ترکیبی از اینها است. هر قطعه از مبلمان نیاز به بسته بندی متفاوتی دارد، اما اگر درست انجام شود، می‌توان از ضربه خوردن به لبه‌ها یا دسته‌های شکننده مبلمان مورد علاقه خود، جلوگیری کنید.

۳- برخی قطعات را از هم جدا کنید
بالا و پایین کردن مبلمان از میان پله‌ها با چالش‌هایی، به ویژه برای قطعات بزرگ‌تر مواجه است. در صورت لزوم، ممکن است نیاز به جدا کردن برخی قطعات بزرگ‌تر مبلمان داشته باشید. به عنوان مثال، پشتی‌های صندلی مبلمان تخت خواب‌شو را می‌توان برداشت و جدا کرد، پایه‌های مبلمان راحتی را می‌توان جدا کرد و حتی می‌توانید فنر تخت را هم برای جابجا کردن راحت‌تر، بردارید.

۴- تکنیک بالا و پایین را امتحان کنید
در واقع شیوه‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها، مبلمان را حرکت دهید تا کنترل بیشتری بر روی مبلمان داشته باشید و در نهایت ایمنی آن را حفظ کنید.

یکی از این تکنیک‌ها، تکنیک بالا و پایین نامیده می‌شود. این روش نیاز به دو نفر دارد. با عمودی قرار دادن مبلمان، شروع به کج کردن آن را به سمت اولین شخص می‌کنید. این فرد مبل را از بالا نگه می‌دارد، در حالی که دومین نفر قسمت پایینی مبل را نگه می‌دارد و آن را بلند می‌کنند. این کار باعث می‌شود که جابجا کردن مبل راحت‌تر، باثبات‌تر و ایمن‌تر باشد.

0 نظرها

Top