۵ نکته برای حفظ سلامت و ایمنی بدن هنگام اسباب کشی

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
بدون شک بسیاری از شما سعی می‌کنید با انجام اسباب کشی یا جابجایی وسایل توسط خودتان، در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. انجام کارهای اسبا کشی می‌تواند شامل اسباب کشی کامل آپارتمان، جابجایی مبل سنگین و بدحجم یا کمدی باشد که برای قرار دادن در انباری خریده باشید.

ما هزار و یک دلیل داریم که چرا باید از افراد حرفه‌ای برای جابجایی وسایل استفاده کنید و به همین دلیل است که سلامتی شما بیشتر از مقدار پولی ارزش دارد، که می‌خواهید برای آینده کنار بگذارید. همچنین می‌دانیم، که از میزان آسیب‌های احتمالی و جدی در فعالیت‌های مربوط به جابجایی که بسیار زیاد نیز است، خبر دارید. به همین دلیل، نمی‌توانیم شما را در این پروسه بدون گفتن راهنمایی‌های ایمنی، تنها رها کنیم.

ایمن بودن هنگام جابجایی ترکیبی از آماده سازی امکانات سلامت، تجهیزات مناسب و حضور در فعالیت‌های فیزیکی قبل، طی و پس از جابجایی است.

۱-آماده شدن برای شروع اسباب کشی
مهم نیست که چه چیزی را می‌خواهید جابجا کنید، مهم یافتن منابع مناسب برای جابجایی و وسایل ایمن برای دور شدن از آسیب‌های احتمالی است.

استفاده از دستکش برای کارهای جابجایی؛ هنگامی که شما در حال جابجایی اقلام سنگین هستید، محکم گرفتن وسایل از موارد کلیدی است. بنابراین، دستکش‌های قدیمی گرد و غبار گرفته باغبانی خود را بردارید. بیشتر دستکش‌های کار، این روزها به خوبی ساخته می‌شوند، قابل تنظیم برای هر سایز دست هستند و دارای پارچه مقاوم و پد در اطراف قسمت‌های حساس دست هستند. طراحی دستکش‌ها همچنین به اندازه کافی جذاب است که حتی می‌توانید با استفاده از آنها در تیم فوتبال جای دروازه‌بان بازی کنید.
بندهای چرمی جابجایی با کیفیت؛ بندهای چرمی و کش‌های جابجایی برای کاهش فشار در مناطق مستعد آسیب در بدن مانند کمر، شانه‌ها و زانو طراحی شده‌اند. باز هم توصیه ما این است که وسایل بسیار سنگین را جابجا نکنید، که این کش‌ها را هم نیاز نداشته باشید. اما اگر کاملا برای انجام این کار اصرار دارید، برای خرید ست کامل این بندهای محافظ با کیفیت برای کمک به سلامت و ایمنی اسباب کشی، هزینه کنید و دستورالعمل استفاده از آنها را برای اطمینان بیشتر حداقل دو بار بخوانید.
قرقره‌های جابجایی و ارابه دستی؛ راه جابجایی با خیال راحت بدون آسیب رساندن و  جراحت‌های فیزیکی، جابجا کردن وسایل با ابزارهای جابجایی و نه با دست است. در حالی که نگرانی اصلی شما هل دادن و کشیدن وسایل است، به شما پیشنهاد می‌کنیم هر جا که امکان دارد از تجهیزاتی استفاده کنید که بیشترین وزن را تحمل کنند و به شما کمک کنند تا با خیال راحت وسایل را بالا و پایین کنید.
سُر دادن مبلمان؛ از آنجایی که جابجا کردن وسایل بزرگ لزوما با قوای بدنی شدنی نیست، می‌توانید در مورد مبلمان از ترفند سُر دادن استفاده کنید و سلامت خود را به خطر نیندازید. برای اقلام سنگین، استفاده از این روش بسیار امن‌تر از استفاده از ابزارهای با چرخ است.
بیشتر بخوانید: چک لیست‌های مهم برای اولین اسباب کشی

 ۲-  مسیر را پاک کنید
همانطور که در مهد کودک یاد گرفتیم، متوجه شدیم که کوتاه‌ترین فاصله بین دو نقطه یک خط مستقیم است. چیزهایی که بیش از حد کارها را پیچیده‌تر می‌کنند، باید از کار حذف شوند. وقتی شما وسیله‌ای را بین دو نقطه جابجا می‌کنید، وجود وسایل و کثیفی باعث به هم ریختگی و بروز اشکال در کار می‌شود.

اگر در حال جابجایی وسایل بین دو آپارتمان هستید، این بدان معنی است که مسیرهای بین درب‌های داخلی و اتاق‌ها و درهای بیرونی و کامیون را از هر وسیله‌ای پاک کنید. اگر چیزی را از یک فروشگاه یا از طبقه چهارم آپارتمانی به سمت پایین می‌خواهید جابجا کنید، بدین معنا است که قبل از بلند کردن هر چیز سنگینی، از اولین نقطه محدوده حرکت خود شروع به تمیز کاری کنید.

 ۳-انجام حرکات کششی در زمان اثاث کشی
هر زمانی که فعالیت بدنی شدیدی را انجام می‌دهید، بدن شما به آن عکس العمل نشان می‌دهد؛ بهترین کار این است که، قبل از انجام کارهای سنگین بدن خود را آماده و گرم کنید. ماهیچه‌های شما مانند باندهای لاستیکی هستند و هنگامی که شما بدون گرم کردن آنها فعالیت‌های سنگین انجام می‌دهید، مانند این است که آنها را از فریزر درآورده و در گوشه‌ای از اتاق آن را رها کردید. اگر قبل از اینکه کار خود را شروع کنید مقداری از وقت خود را صرف انجام کارهای کششی بکنید، خیلی راه دوری نمی‌رود.

۴- اگر سنگینی را حس کردید، جابجایی را متوقف کنید
نصیحتی ساده، درست است؟ اگر عواقب این کارها را بدانید، مطمینا دست به جابجایی وسایل سنگین نمی‌زنید. اگر خواستید وسیله‌ای را بلند کنید و پس از بلند کردن آن احساس کشش کردید، بلافاصله کار را متوقف کنید و کمک بگیرید. این کمک گرفتن می‌تواند از دوست یا کسی از فروشگاهی که خرید می‌کنید باشد، یا از طرف یکی از آشنایان درخواست کمک کنید. این اتفاق در بلند کردن اقلام بزرگتر مثل لوازم و مبلمان سنگین بسیار ملموس است، اما برای جعبه‌ها نیز این اتفاق ممکن است رخ دهد.

سبک خاصی برای جابجایی وسایل سنگین وجود ندارد. اما جعبه باید به اندازه کافی سبک باشد تا بتواند بدون اعمال فشار زیاد آنها را به ماشین یا کامیون رساند. به یاد داشته باشید، شما باید جابجایی جعبه‌ها را دو بار انجام دهید. برای وزن بسته بندی وسایل هدف را تا ۱۱ کیلوگرم قرار دهید؛ به این معنی که وسایل سنگین مانند کتاب‌ها، گلدان‌های سنگین، ظروف و لوازم خانگی را در بسته‌ها پخش کنید. برای جعبه‌های بزرگتر، برای پر کردن فضاهای خالی از کاغذ به جای وسیله استفاده کنید.

 ۵- در زمان اسباب کشیغذا بخورید و آب بنوشید
به هر حال جابجا کردن وسایل به هر دلیلی فعالیتی فیزیکی است و تقلای فیزیکی نیاز به تامین آب و انرژی دارد. در حالی که قهوه می‌تواند کمک کند، اما هیچ چیزی جایگزین یک بطری بزرگ آب، یک وعده غذا خوب و توقف در کار و خوردن میان وعده‌ نیست.

جابجایی وسایل کار خسته کننده‌ای است، اما همچنین می‌تواند باعث از دست دادن تمرکز شود و شما را به فکر راه فرار اندازد و باعث انجام اشتباه شود. هنگامی که شما در حال حمل کالاهای بزرگ و سنگین هستید، یک لغزش کوچک می‌تواند باعث آسیب جدی شود. حتی اگر می‌خواهید وسیله‌ای ساده را جابجا کنید، مطمین شوید که آن را در ساعتی از روز انجام می‌دهید که در آن ساعت غذا به حد کافی خورده باشید و بتوانید در میان کار وقفه‌ای برای خوردن غذا و نوشیدن آب داشته باشید.

 ۶-  با افراد متخصص تماس بگیرید
در حال حاضر ما انتظار داریم این نصیحت‌های ما را گوش دهید؛ نصیحت ما به شما این است که در هنگام جابجایی هر چیزی باید از افراد متخصص کمک بگیرید. برای جابجایی ایمن وسایل سنگین و بزرگ نیاز به آمادگی جسمانی، فنی و روانی است که از طریق آن سلامت بدن به خطر نمی‌افتد.

 در مورد هزینه اسباب کشی هراس دارید؟
گوش کنید، واقعیت این است که هزینه بیمارستان شما احتمالا چندین برابر بیشتر از هزینه استخدام افراد حرفه‌ای می‌شود. البته، ما می‌دانیم که هزینه همیشه دلیل اصلی شما برای استخدام نکردن افراد متخصص نیست.
اشتراک این پست:

0 نظرها

Top