شیوه درست حمل بار

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:
در دید اول به نظر می رسد باربری و حمل بار کار بسیار آسانی می باشد که هر فردی قادر به انجام آن است. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که چنین فکری می کنید ، توصیه می‌کنیم که این مقاله را تا آخر مطالعه نمایید.

واقعیت این است که باربری مانند هر شغل دیگری به تخصص و تجربه بسیار زیادی احتیاج دارد. اما متاسفانه بعضی افراد آن را ساده قلمداد می کنند و به همین علت در هنگام حمل بار به خودشان و یا اسباب و وسایل خود آسیب می‌رسانند.اگر این اثاث و لوازم حساس باشند یا ارزش زیادی داشته باشند مشکل چند برابر خواهد شد. پس لازم می دانیم که در این مقاله به صورت کامل نکاتی را برای مشتریان عزیز توضیح دهیم که به آنها در درک شیوه صحیح حمل و نقل بار کمک کند.

نکاتی در مورد باربری و حمل بار به صورت صحیح :
• قبل از شروع باربری وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. اقلامی مانند چسب، قیچی، کاتر و مواردی از این قبیل را قبل از شروع به کار حمل بار یا بسته بندی تهیه کنید و در جای مشخصی بگذارید.
• هرگز برای بلند کردن بار ها به کمر خود فشار نیاورید. بهترین و مناسب ترین مدل بدن برای بلند کردن وسیله های سنگین این است که در حالت نیمه نشسته بر روی پاهای خود قرار گرفته و جسم را به بدن خود نزدیک کنید.
• از چرخ‌های حمل بار استفاده کنید. بار ها را به تنهایی جا‌به‌جا نکنید. بالابرها و آسانسورها گزینه های خوبی برای حمل بار می باشند. مراقب وزن بیش از حد بار باشید.
• وسایل و اثاثیه را متعادل بلند و جا به جا کنید. هرگز چندین جعبه سنگین را برای بلند کردن بر روی یکدیگر قرار ندهید. این عمل تعادل را به هم می ریزد. بار ها را تا جایی که برای شما قابل حمل و نقل است بلند کنید و به گونه ای حرکت کنید که در هر لحظه بتوانید جلوی پای خود را بدون مشکل ببینید.
• درمورد تعدادی از جعبه‌ها باید بیشتر مراقب باشید. جعبه‌های محتوی مایعات و یا ظرف های شکستنی را با دقت بیشتری حمل کنید. دقت کنید تا زمین نخورید. برخی سطوح شیبدار هستند و برخی دیگر لغزنده. در هنگام راه رفتن بر روی این سطح ها بیشتر دقت کنید.
• اگر نمی‌توانید به تنهایی وسایل را از روی زمین جا به جا کنید به خود فشار بیش از حد وارد نکنید. از چند نفر بخواهید که شما را کمک کنند.
• روز جا به جایی لوازم یا اثاث منزل، لباس راحت و مخصوص کار بپوشید. در این صورت دغدغه پاره شدن و خراب شدن و یا کثیف شدن لباس‌هایتان را نخواهید داشت.
• اگر فکر می‌کنید بلند کردن وسایل سنگین برایتان سخت است، آنها را بر روی زمین جا به جا کنید.
• داخل اتومبیل حمل بار (وانت،نسیان یا خاور و...) را با پتو و یا موکت کاملا بپوشانید. برای مراقبت از پایه‌های صندلی و مبل ها آنها را درون ماشین باربری مجهز به وسایلی مانند پتو و یا موکت حمل و نقل کنید.
• اگر وسایل شما خودشان جعبه مخصوصی دارند می‌توانید آنها را با آن ها به خود درون جعبه بزرگتری که برای باربری مناسب است، قرار دهید.

بطور کلی با رعایت این اصول در باربری علاوه حفظ سلامت و امنیت بار، از آسیب رسیدن به خود ، اطرافیان و زخمی شدن دیوارها و لوازم دیگر هنگام حمل بار تا حد زیادی جلوگیری خواهید نمود.ضمن اینکه حمل برخی از اثاث منزل مانند یخچال های ساید بای ساید ، مبلمان بزرگ و حساس ، پیانو و... نیاز به دقت و تجربه مضاعف دارد.

باربری و اتوبار تهران بار آماده ارایه خدمات باربری در تهران همراه با تضمین سلامت بار به هر نقطه کشور می باشد.

0 نظرها

Top