هنگام اسباب کشی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:

 

به هنگام اثاث کشی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

 

در این مطلب می‌خوانید:

نکات مهم بسته بندی وسایل منزل قبل از روز اثاث کشیوسایل بسته‌بندی اثاث منزل را تهیه کنیدبرنامه‌ریزی دقیق برای اثاث کشی داشته باشیدیک شرکت خدمات اثاث کشی منزل انتخاب کنیدوسایل مورد نیاز را از وسایل بلااستفاده تفکیک کنیدروی هر کارتن اثاث کشی نام وسایل را بنویسیدمواد خوراکی را فریز کنیددر حین اثاث کشی از وسایل گران‌قیمت غافل نشویدمبل‌ها را کاور کنیدنکات مهم در روز اثاث کشیدر اثاث کشی وسایل را به صورت مداوم چک کنیدمکان مناسب برای تخلیه اثاث منزل ایجاد کنیدبر نحوه کار اثاث کشی نظارت کنیدنکات مهم پس از انجام اثاث کشیفوت وفن‌‌های مهم برای اثاث کشی

 زمان مطالعه: 9 دقیقه

شنیده‌اید که انگلیسی‌ها می‌گویند: سه بار اثاث کشی به اندازه یک آتش سوزی به اثاثیه خانه ضرر می‌رساند؟! شاید همین ترس و کابوس ناشی از خراب شدن وسایل، باعث شده برای خیلی از افراد حتی تصور اثاث کشی و پیدا کردن خانه جدید و تحمل به هم ریختگی ناشی از حمل اثاثیه منزل، دردناک باشد.

اما اگر بتوانیم یک برنامه‌ریزی عالی برای حمل اثاثیه منزل یا حتی اثاث کشی محل کار انجام دهیم و با رعایت نکات و اصول اسباب کشی و تقسیم‌بندی زمانی، کارها را از هم تفکیک کنیم، هم از استرس و نگرانی ما کم می‌شود و هم از تداخل کارها جلوگیری می‌کنیم. در نتیجه می‌توانیم از کار کسل کننده اثاث کشی لذت هم ببریم.

ممکن است شما تجربه لازم در مورد اثاث کشی داشته باشید اما یک سری نکات و اصول کلیدی نیز وجود دارند که دانستن و رعایت آن‌ها، کمک می‌کند اثاث کشی راحت و بدون دردسری را تجربه کنید. با استادکار همراه باشید تا مروری به نکات لازم درباره حمل اثاث منزل داشته باشیم.

نکات مهم بسته بندی وسایل منزل قبل از روز اثاث کشی

تقریبا همه ما تجربه اثاث کشی را داشته‌ایم. ممکن است حمل اثاث منزل کار جالب و آسانی نباشد و البته شاید برای خیلی از ما خسته کننده و پر دردسر به نظر بیاید. اما برای جلوگیری از این همه ترس و مشکل، حتما راه‌حل‌هایی وجود دارد که برایمان یک اثاث کشی بی دردسر و خاطره‌انگیز ایجاد کند.

پیشنهاد می‌کنم نکات زیر را برای آماده‌سازی خودتان و وسایل خانه،در روزهای قبل از اثاث کشی رعایت کنید:

وسایل بسته‌بندی اثاث منزل را تهیه کنید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که قبل از اثاث کشی باید انجام دهید، خریداری وسایل مورد نیاز برای بسته‌بندی اثاث منزل است، مثلا:

چسبکارتنجعبهروزنامه یا کاغذ باطله برای پیچیدن دور وسایلپلاستیک حباب‌دار برای بسته‌بندی وسایل شکستنیماژیک برای نوشتن روی جعبه‌ها

به خاطر داشته باشید که حتما وسایل اولیه را به اندازه کافی خریداری کنید تا در حین اثاث کشی دغدغه خرید آن‌ها را نداشته باشید.

پیشنهاد من:

هنگام خرید وسایل مورد نیاز برای بسته‌بندی وسایل سعی کنید به دنبال خرید کارتن‌های ضخیم و بزرگ باشید چون هم تعداد وسایل بیشتری در آن قرار می‌گیرد، هم حمل و نقل آن‌ها آسان‌تر است. از همه مهم‌تر با این کار هزینه حمل اثاث منزل نیز کاهش پیدا می‌کند.

کارتن، جعبه، چسب پهن، فوم، پلاستیک حباب‌دار، پوشال و هر آنچه برای بسته‌بندی محکم و ضد ضربه نیاز دارید، قبل از شروع به بسته‌بندی تهیه کنید.برنامه‌ریزی دقیق برای اثاث کشی داشته باشید

داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق برای انجام هر کاری واجب است چون به کارهای شما نظم می‌دهد و ذهن شما را از استرس و سردرگمی دور می‌کند و به راحتی شما می‌توانید روی موضوع مورد نظرتان تمرکز کنید.

چیدمان اثاثیه پس از اسباب‌کشی به خانه جدید

در نتیجه برای اینکه در روز اثاث کشی منزل دچار سردرگمی نشوید، بهتر است از چند هفته قبل یک فهرست کامل از تمام کارهایی که قرار است انجام دهید و وسایلی که باید جمع و جور کنید، تهیه کنید. اگر ممکن است برای انجام هر یک از کارها یک زمان مشخص تعیین کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا طبق زمان و برنامه مشخصی تمام وسایل بسته‌بندی شود و از فشار و استرس روز نهایی اثاث کشی هم کم شود.

پیشنهاد من:

کار جمع و جور کردن وسایل و بسته‌بندی آن‌ها به اندازه کافی سخت و نفس‌گیر است، در نتیجه حتما از اعضای خانواده یا دوستانتان کمک بخواهید و سعی کنید هر روز طبق برنامه، بخش مشخصی از وسایل را بسته‌بندی کنید تا تمام فشار و خستگی روی دوش یک نفر نباشد.

داشتن برنامه ریزی دقیق و چک لیست بسته بندی وسایل یکی از بهترین راهکارها برای داشتن اثاث کشی بدون دردسر و منظم است.یک شرکت خدمات اثاث کشی منزل انتخاب کنید

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: “همیشه کار را باید داد دست کاردان”

این حرف در مورد نقل و انتقال اثاثیه منزل هم صدق می‌کند. اما دیگر مثل قدیم لازم نیست در روزنامه‌ها به دنبال آگهی شرکت‌های خدمات حمل و نقل باشید، چرا که خوشبختانه این روزها شرکت‌های بزرگی که در زمینه حمل و نقل اثاث منزل خدمات ارایه می‌دهند، وب‌سایت و اپلیکیشن اثاث کشی دارند. شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن سفارش خود را در اپلیکیشن اثاث کشی ثبت کنید و از آن‌ها کمک بگیرید.

استفاده از خدمات اثاث کشی منزل به صورت آنلاین، مزایای زیادی دارد. به طور مثال، فرض کنید در شهر بزرگی مانند تهران سکونت دارید، چقدر باید وقت و هزینه خود را صرف پیدا کردن افراد مطمین و مناسب برای اثاث کشی تهران کنید؟! از این رو خدمات آنلاین معمولا کار جستجو را برای شما راحت می‌کنند و علاوه بر این خدمات مختلفی که ارایه می‌دهند، می‌تواند برای شما مزایای زیادی داشته باشد.

علاوه بر این، معمولا هر کارگر حمل اثاثیه، نرخ کرایه حمل اثاثیه منزل را طبق میل خودش می‌‌دهد، اما وقتی شما از اپلیکیشن اثاث کشی استفاده کنید، قطعا با این مشکل رو‌به‌رو نخواهید شد، چون اولا قیمت اثاث کشی از قبل برای شما مشخص می‌شود، ثانیا دیگر مشکل سر و کله زدن با کارگر اثاثیه و چانه زدن سر قیمت اثاث کشی را نخواهید داشت.

حالا شاید از خودتان بپرسید کدام اپلیکیشن اثاث کشی هم قیمت خوبی دارد و هم می‌توان به آن اعتماد کرد؟

من در پاسخ به این سوالتان می‌گویم شما با یک جستجوی ساده در اینترنت، می‌توانید بهترین اپلیکیشن‌های خدماتی را پیدا کنید. اما پیشنهاد من به شما استفاده از خدمات اثاث کشی اپلیکیشن استادکار است. چون استادکاران بسیار زیادی در این مجموعه آماده خدمات رسانی به شما هستند که کاملا قابل اعتماد و کاربلد هستند و به دقت توسط تیم استادکار انتخاب شده‌اند.

مطمین و قابل اعتماد بودن از یک طرف، کار را به نحو احسنت انجام دادن هم از جمله کارهایی است که یک شرکت خدمات اسباب کشی منزل باید ارایه دهد.وسایل مورد نیاز را از وسایل بلااستفاده تفکیک کنید

اگر تا به حال تجربه اثاث کشی داشته باشید، حتما متوجه شده‌اید که بسیاری از وسایلی که سال‌ها گم شده بودند و خیلی از وسایل غیر قابل استفاده، از زیر گرد و غبار کشف می‌شوند. خب، اثاث کشی بهترین فرصت برای تفکیک وسایل قابل استفاده و وسایل خرده ریز غیر قابل استفاده است.

چطور اسباب کشی بی دردسری همراه کودکان داشته باشیم؟

شما می‌توانید وسایلی که واقعا به آن نیازی ندارید را به نیازمندان ببخشید و یا اگر قابل استفاده نیستند، دور بی‌اندازید تا وسیله اضافی با خودتان به خانه جدید نبرید. این کار از هر لحاظ به نفع شماست چون هم کار بسته‌بندی وسایل سریع‌تر انجام می‌شود و هم هزینه و سختی بعد از حمل و نقل اسباب و وسایل و چیدمان آن کاهش پیدا می‌کند.

تفکیک وسایل و کنار گذاشتن اقلام بلااستفاده کمک می‌کند تا کار اثاث کشی در زمان کوتاه‌تری و با هزینه کمتری انجام شود.روی هر کارتن اثاث کشی نام وسایل را بنویسید

در اثاث کشی، همیشه سعی کنید اول وسایلی که از نظر جنس و کاربرد شبیه به هم هستند را در یک جعبه قرار دهید. مثلاً ظروف و وسایل آشپزخانه را در کنار هم در جعبه یا کارتن قرار دهید سپس به محض بستن جعبه روی آن درباره مشخصات وسایل را بنویسید.

این کار باعث می‌شود که هم قبل از اثاث کشی و هم پس از آن، بتوانید به راحتی تشخیص دهید که در درون جعبه یا پلاستیک چه چیزی وجود دارد و کجا باید آن را قرار دهید. البته در حین اثاث کشی نیز بسته به اینکه محتوای آن جعبه چیست مراقبت از آن نیز بیشتر خواهد بود.

علاوه بر این، نوشتن نام وسایل روی کارتن اثاث کشی، زمانی که در حال باز کردن جعبه‌ها هستید به شما در انجام سریعِ کار و همچنین داشتن نظم کمک می‌کند.

پیشنهاد من:

بهترین راه‌حل برای گم نشدن وسایل و نظم بخشیدن به جعبه و کارت‌های اثاثیه منزل این است که یک سری جزییات روی هر جعبه بنویسیم که راه‌حل خوبی است. اما پیشنهاد من به شما این است که کنار جزییات، روی جعبه یا پلاستیک وسایل شماره بزنید. اینطوری تعداد جعبه‌ها دستتان می‌آید و خیالتان بابت گم نشدن وسایل راحت می‌شود. از طرفی بعد از اتمام کار اثاث کشی، با یک نگاه کلی می‌توانید متوجه شوید که همه جعبه‌ها هستند یا خیر؟

نام وسایل موجود در هر جعبه را روی جعبه بنویسید و برای وسایل شکستنی رو جعبه به نحوی خوانا و بزرگ واژه «شکستنی» را بنویسید.مواد خوراکی را فریز کنید

بهتر است از یکی دو هفته قبل .از اثاث کشی تمام مواد خوراکی که قابل فریز شدن هستند را فریز کنید و سعی کنید چند روز قبل از اسباب کشی مواد غذایی تازه جدید نخرید.

0 نظرها

Top