درباره تاریخجه اسباب کشی

آرام مرادی
  0
اشتراک این پست:

 

درباره‌ی تاریخچه اسباب کشی چه می‌دانید؟

ااکثر ما در طول دوران زندگی خود به اسباب کشی و جا به جا کردن اسباب و وسایل خانه از مکانی به مکان دیگه نیاز پیدا کرده ایم. اغلب تجربه های ما از این کار به دلیل سختی بیش از حد و وقت گیر بودن، سخت و آزار دهنده است، با شنیدن این اسم به یاد شلوغی بیش از حد خانه تا چند روز و بعضا تا چند هفته می افتیم. شاید مادر ها بیش از سایر افراد خانواده، از جا به جا شدن تمام وسایل خانه، آن هم در بازه زمانی کم بیزار باشند. در ابتدا لازم است درباره معنی لغوی اسباب کشیم بدانیم. اصلا آیا اثاث کشی درست است یا اسباب کشی؟ اگر چه هردوی این کلمات بسیار به جای یک دیگر مورد استفاده قرار می گیرند و درست هستند، ولی بهتر است ما کلمه ی اسباب کشی را به کار ببریم، گرچه هر دو واژه مصطلح هستند. کلمه ی اسباب کشی به معنی حمل و نقل اثاث منزل ، اسباب و لوازم زندگی را از خانه ای به خانه ای دیگر بردن است. همچنین اثاث به معنی رخت خانه و قماش خانه می باشد.

پس از ذکر مقدمه فوق به سراغ دیگر جنبه های این کار می رویم و هدف ما این است که تمام پیشینه ی بدی که از تجسم اثاث کشی در ذهن شما به جا مانده است را از بین ببریم و چه بسا همه ی آن را به خاطرات بهتری تبدیل کنیم.

چگونه سختی های اسباب کشی را آسان کنیم؟!

در گذشته های نه چندان دور، پیدا کردن باربری مناسب برای حمل لوازم شرکت و یا خانه ما امری چندان ساده نبود، همیشه زمان زیادی صرف هماهنگی برای پیدا کردن باربری مناسب می کردیم و در نهایت هم نگران از عوض شدن قیمت ها و تغییر آن ها هنگام اثاث کشی بودیم. همچنین از دیگر نگرانی های همیشگی، نبود افراد مجرب حین حمل بار و نبود نظارت کافی شرکت های باربری بود. ولی امروزه تمام این مشکلات با حضور اتوبار ها یا همان شرکت های ارایه دهنده خدمات اثاث کشی مرتفع شده است. یکی از فرق هایی که شرکت های باربری و شرکت های ارایه دهنده ی خدمات اسباب کشی دارند این است که، باربری ها فقط حمل بار شما را بر عهده دارند و نظارت خاصی بر، به سلامت رساندن وسایل شما بر عهده ندارند ولی شرکت های اتوبار، در تمامی مراحل از جمله بسته بندی، حمل، چیدن و سایر مسایل می توانند به شما کمک کنند و امر سرسام آور اثاث کشی را تا حد زیادی برایتان تسهیل کرده وحتی به تجربه ای لذت بخش تبدیل کنند. هزینه باربری یا تعرفه باربری بین شهری و باربری درون شهری می تواند با توجه به نوع، جنس، وزن و مسیری که باید طی بشود متفاوت باشد. امروزه معمولا شرکت ها در حوزه باربری تخصصی شده اند و همین امر باعث شده که مردم دنبال بهترین باربری باشند. یکی از تفاوت های مهم باربری با اتوبار این است که باربری ممکن است از راه های زمینی، هوایی و دریایی انجام شود، اما روش جایجایی اتوبار یا اسباب کشی فقط از راه زمینی می باشد. شرایط تغییر زیادی کرده است؛ دیگر خبری از روز های طولانی بسته بندی لوازم و نگرانی های حمل و یا جا به شدن آن ها در مقصد نداریم. تمام این موارد را می توان با خیال راحت به اتوبار های امروزی سپرد. تمام تجربیات تلختان در این زمینه را فراموش کنید.

شرکت نوبار که یک سامانه هوشمند اسباب‌کشی و باربری است. پل ارتباطی میان صاحبان بار و راننده و راهکاری سریع و ساده برای درخواست خوردروهای باربری سبک درون شهری است که با مرتفع کردن تمامی سختی های اسباب کشی، در این زمینه خدمات شایان توجهی را به شما ارایه میکند. با دانلود اپلیکیشن نوبار، با چند کلیک ساده و بدون نیاز به مکالمه و قیمت گیری، از طریق اپلیکیشن سفارش خود را انجام داده و یک اسباب کشی هوشمند ار تجربه کنید. خدمات ارایه شده توسط نوبار به نسبت سایر باربری ها بسیار مقرون به صرفه تر است. همچنین یک ناظر به صورت حضوری تمام مراحل باربری را کنترل و نظارت می کند تا به نحو شایسته ای این کار انجام شود، چیزی که در سایر باربری ها دیده نمی شود.

در انتها خوب است به مواردی که در حین اسباب کشی باید توجه کنیم نیز اشاره ای شود تا راه گشای بسیاری از مشکلات رایج در این زمینه باشد.

  • برنامه ریزی کنید : سعی کنید کارهایی که میخواهید انجام دهید را لیست کنید. اگر تهیه لیست برای شما سخت می باشد آن را به چند بخش تقسیم کنید مثلا در بخش اول فقط کارهایی که باید در اثاث کشی انجام شوند را لیست کنید، بخش دوم سعی کنید آن ها را به ترتیب اولویت مرتب کنید و در بخش سوم آن ها را به اجرا بیاورید.
  • زمان اثاث کشی را تعیین کنید: این کار به اثاث کشی شما روند می دهد. اگر خانه جدیدتان نیاز به مرمت و بازسازی دارد حتما تعمیر آن را پیش از اثاث کشی انجام دهید. این کار به شما کمک بسیاری می کند زیرا هنگامی که در آنجا مستقر شدید، انجام تعمیرات سخت می شود.
  • وسایل بدرد نخور را دور بریزید: اسباب کشی بهترین زمان ممکن برای راحت شدن از شر لوازمی است که دیگر قدیمی شده اند و به کار نمی آیند. سعی کنید از شر آن ها راحت شوید.
  • مواد مورد نیاز برای بسته بندی وسایل تهیه نمایید: وسایل شامل طناب، جعبه های مقوایی، جعبه های پلاستیکی، چسب نواری، پارچه، منگنه، برچسب، بند، پلاستیک های مخصوص بسته بندی وسایل شکستنی، روزنامه باطله و ماژیک می باشد.
  • روی کارتن‌ها اسم بزنید : این کار باعث می‌شود وقتی به خانه جدید می‌رسید گیج نشوید و بدانید کدام کارتن مال کجاست. اگر می‌خواهید کارتن‌های‌تان را نگه دارید، به جای نوشتن روی کارتن با ماژیک، روی کاغذی درباره‌ محتویات آن بنویسید و روی آن بچسبانید.
  • حمل لباس‌ها و اشیای گرانقیمت : لباس‌هایتان را که به چوب‌لباسی آویزان است، با همان چوب لباسی به صورت مجموعه‌ای در یک پلاستیک بزرگ یا درون یک ملافه قرار دهید. اگر چمدان‌های بزرگ و جاداری هم در خانه ‌دارید، می‌توانید لباس‌ها را درون آن جاسازی کنید. لوازم ضروری مانند حوله، مسواک، لباس‌های دم‌دستی را در ساک‌دستی‌تان قرار دهید تا به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.
  • برای آخرین بار، سرک بکشید : پیش از اینکه خانه قبلی‌تان را ترک کنید به کمدها، قفسه‌های آشپزخانه، اتاق‌ها، انباری‌ و پارکینگ سرک بکشید تا مبادا شما و یا کارگران وسایلی را جا گذاشته باشید. یک صاحبخانه خوب منزل را تمیز تحویل نفر بعدی می‌دهد و بقایای وسایل اسباب‌کشی را به حال خود رها نمی‌کند.
  • شرکت‌های حمل ونقل معتبر را انتخاب کنید : شما می‌توانید این شرکت‌ها را در میان آگهی‌های روزنامه و یا توصیه اقوام و آشنایان بیابید. اگر قرار است در این تابستان از شهری به شهر دیگر نقل مکان کنید باید در انتخاب این شرکت‌ها بیشتر دقت کنید تا اسباب و وسایل شما سالم به مقصد برسند. برخی از شرکت‌های حمل و نقل خودشان مسیولیت بسته‌بندی وسایل را نیز بر عهده می‌گیرند و شما از این بابت آسوده خواهید بود. حتما از شرکت حمل‌ونقل سوال کنید که اسباب و وسایل شما را بیمه می‌کند یا خیر.

در این مقاله سعی شد مواردی را که برای هر اسباب کشی لازم است به شما یاداوری کنیم، در نهایت امیدواریم در برطرف کردن موانع و سختی ها به شما کمکی کرده باشیم.

اشتراک این پست:

0 نظرها

Top